::Precious::

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers

Aug 3, 2010

::1Y0M 。Sick::

唉~~~ ~~~ ~~~
自从小包给保姆照顾之后,几乎每个月都会生病一次。。
虽然我很不想把这样的事情推卸给保姆。。
可是,怎么解释之前我自己照顾的时候,他都没有生过病??

今早,隐约听到他呼吸有声音。。
吼~~~ 吼~~~ 吼~~~ 这样。。
心想,应该是伤风了。。
果然,不一下子,就看见2条鼻涕虫从他鼻孔钻出来。。
*呃,有点恶心,paise。。*

心里当然很难过,怎么像我姨妈那么准??每个月都生病。。每个月都要吃药。。
然后就向木头人投诉一下。。

怎知,木头人语气很不好的讲:那要怪谁?

我讲:怪我咯。。
我心想:怪我当初没有给小包喝够母乳咯,抵抗力不够强咯。。
怪我自己没有用咯,要做工赚钱自己花,没有办法照顾他,要把他交给保姆顾咯。。

是的,除了怪我自己,还可以怪谁?

1 comment:

  1. Traditionally,it's a bad sign if baby fall sick frequently;but nowadays, it become very common as i also see many examples from colleaugues who worried about their kids having seeing doc. periodically due to poor health.The ERA is changed, working parents are busy for the sake of future of the family also, so don't put blame on urself lah~ sometimes thing just go against wish ....

    ReplyDelete

...thanks for your comment...